Dynafit vs Voile mtn plate. Gåfunksjon med AT-sko på splitboard

Når jeg skaffet splitboard valgte jeg å bruke Voile mtn plate bindinger slik at jeg kunne bruke samme sko som jeg bruker til randonneutstyret til brettet. I mitt tilfelle et par Scarpa Skookum: Satt opp med den myke gåtungen fungerer oppsettet bra, og sammenlignet med tradisjonelle snowboardsko har AT-skoene dessuten fordelen at den er kompatibel med step-in stegjern.

Ulempen med Voiles mtn plate binding er imidlertid gåfunksjonen - der blir utslaget akkurat litt for lite etter min smak etter som tålåsen til stadighet smeller ned i brettet. Løsningen ble å kjøpe et par Dynafit TLT speed bindinger og montere frembindingen på splitboardet. Så får heller Voile platen og bindingen ligge i sekken mens jeg på anmarsjen nyter godt av Dynafitbindingens uovertrufne funksjon.

Voile mtn plate kit vs dynafit TLT speed.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar